Nu ska jag skriva om nåt hemskt som inte många vet

DET HÄR KMR HANDLA OM DET HÄMSKA DJURPLÅGERIET SOM HÄNDER ELEFANTER (+ några andra djur)










Det här kanske ni har tänkt på att det är fel men många har inte fattat det.. jag lärde mig mkt om allt sånt av animal planet där dom smugit in med en kamera och filmade in hur djuren behandlades innan uppvisningar och 'ridningar av elefanter')
tyvärr kunde jag inte hitta några bilder på det men det är verkligen så hemskt att jag börjar gråta.. jag är verkligen en djurvän men ja.. jag kan förklara lite vad som häder..
dom som jobbar med elefanterna vill få dom lyda och bli underjivna för människan det dom gör är att ställa dom i ett litet trångt bås och utsätter dom för en massa dåliga saker..

- TÖRST .. dom låter elefanterna torka ut och sen ger dom vatten precis innan dom dör..
- BRÄNNER.. dom nästan tuttar eld på elefanterna och bränner dom för att dom ska .. ja.. just bli rädda för människan.

Det var många fler saker men jag vill inte säga fel så jag låter det va.. men det dom gör är att utsätta dom för deras skräcker och knäcker dom.. elefanterna blir så knäckta att dom lyder! Och när man är ute i andra länder och betalar för att se/fota djur som ägs av t.ex någon privat ( det kan vara apor,elefanter, kanske tom tigrar) man kanske gör det för att hjälpa djuren men GÖR INTE DET! djuren kan behandlas bra i början men om folk börjar fota elr klappa djuren blir det förr elr senare en turistattraktion..

 i en plats i indien ( elr så var det något annat land..) hade dom ett buddatämpel som skulle hjälpa och rädda tigrar, i början gjorde dom det men sen började tigrarna bli turistattraktioner och gissa vad skötarna gjorde för att få dom att lyda? Dom hällde tigerns eget kiss i dens ansikte och piskade tigrarna D: otroligt vad hemskt.. Människan är faktiskt hemsk.. Jag kmr personligen aldrig ta ett foto på ett djur som inte är vilt .. (om det inte är på ett BRA zoo i sverige då)


Det finns så otroligt mkt värre dom gör men jag vill att andra ska vara uppmärksamma om det..

Altså jag såg på facebook att en jag känner var i ' något land' och hade bilder på när hon var med flera olika djur med kostymer, red på dom elefanter osv och det är bara så hemskt vad som har hänt med dom och sen att folk inte vet det.. så nu vet ni som har läst det här liiiiiiite mer..

Filmer med elefanter är INTE fejkat (såvida det inte är tecknat såklart) .. man kan tänka " Det är BARA en film" men dom har genomgått allt för att bli tränade för filmen.. ja.. då om det är en film när dom är med i fångenskap.. om det är en naturfilm......


Tänk på att det är vilda djur allt det handlar om.. inte dockor..
Lite otroligt hur lång det här inlägget blev..



Kommentera inlägget här:

Namn:
<-- Mata mig, Ja där...

E-postadress: (bara jag kan se >:D)

Har du nån blogg? :P:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0