HERREGUD! STACKARNA!!!

2 små nykläckta fågelungar ramlade ur sitt bo precis ovanför vår altan ( fåglarna hade gjort ett hål i väggen)..
först ramlade ur 1 och jag fick typ panik när jag såg den... när jag lungnade mig tog jag ett par foton men ca 20 minuter föll det 1 till och jag fick verkligen PANIK.. kunde fan inte andas längre :(
fågelungarna hade inga fjädrar, bara lite grått hår på huvudet.
Jag vet att vissa fågelmammor knuffar ut ungarna om dom inte tror de kmr klara sig men fågelmamman var inte ens där. vi såg den flyga tillbaks senare med maskar till sina ungar :c Jag älskar djur så himla mycket och jag kan inte se fler falla ner och dö( jag tror att det var talgoxar och dom får typ ca 8-12 ägg).. så vi försökte ordna något som jag hoppas hjälper fallet.. men om någon faller och överlever (utan för mkt skador) och om mamman inte hämtar den tänker jag fan i mig ta hand om den tills den blir tillräckligt gammal:/
Klicka för att förstora bilderna... (tkr att dom är så hemska :c )
och såhär gör vi för att försöka lösa det :/ :


Postat av: Maria

Hej, har en liten fråga, vad har du för sorts ritplatta, är den bra och så? funderar på att köpa en :)

2012-07-09 @ 23:43:35
URL: http://sweetliria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
<-- Mata mig, Ja där...

E-postadress: (bara jag kan se >:D)

Har du nån blogg? :P:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0